Aktualizačné vzdelávanie

MATERSKÁ ŠKOLA , OKRUŹNÁ 63, 082 12 OKRUŹNÁ 

Program vzdelávania 

Inkluzívne vzdelávanie v materskej škole 

Aktualizačné vzdelávanie vytvorené v súlade s § 90d ods. 12 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov, obsahové zameranie: ( inkluzívne vzdelávanie) 

Mgr. Veronika Maciková

štatutárny zástupca poskytovateľa

V Okružnej                                                                                                                                                         šk.rok: 2022/2023 


Názov a sídlo poskytovateľa

Materská škola, Okružná 63, 082 12 Okružná

Identifikačné číslo poskytovateľa

IČO: 327522

Názov programu vzdelávania

Aktualizačné vzdelávanie v oblasti inkluzívneho vzdelávania v materskej škole

Anotácia programu vzdelávania

Inovácia vzdelávania pedagogických zamestnancov materských škôl za účelom zvýšenia ich interkultúrnych kompetencií vo vzdelávaní detí. V centre pozornosti je podrobnejšie predstaviť problematiku inkluzívneho vzdelávania. Objasňujeme chápanie pojmu inklúzia, uvádzame podmienky, bez ktorých sa inklúzia nepodarí uplatniť. Venujeme sa metódam riadenia triedy, výchovno- vzdelávacím metódam, technikám, didaktickým postupom, konkrétnym aktivitám využiteľným v praxi- inkluzívnej edukácií. Na konci vzdelávanie učiteľ je schopný vytvoriť vlastné portfólio podporujúcich aktivít inklúzie v materskej škole a vo vzdelávaní.

Získať teoretické a praktické zručnosti k využívaniu aktivizujúcich metód inkluzívneho vzdelávania. Uvedomiť si rozdiel medzi inklúziou a integráciou. Dokázať vytvoriť vlastné portfólio aktivít v materskej škole v inkluzívnom vzdelávaní.

Odborný garant programu vzdelávania

Mgr. Veronika Maciková

Riaditeľka Materskej školy, Okružná 63, 082 12 Okružná

Podpis: .......................................................................

Druh vzdelávania v profesijnom rozvoji

Aktualizačné vzdelávanie podľa § 90d ods. 12 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, realizované v rámci individuálneho profesijného rozvoja pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov podporeného z Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky (K7, R2)

Rozsah vzdelávania v hodinách

20 hodín

Forma vzdelávania

Prezenčná

Ciele a obsah vzdelávania

Hlavný cieľ

  • Rozšíriť a inovovať profesijne kompetencie pedagogických zamestnancov na tvorbu inkluzívnej školy/ školského zariadenia na úrovní triedy alebo skupiny.
  • Zdokonaľovať profesijne kompetencie, prehlbovať poznatky, zlepšovať pedagogické zručnosti podporovať a inovovať, porozumieť potrebám detí, budovať pozitívnu klímu

Čiastkové ciele

  • Rozvíjať prehlbovať, zdokonaľovať a inovovať profesijne kompetencie pedagogických zamestnancov v inkluzívnom vzdelávaní
  • Identifikovať a analyzovať možné bariéry inkluzívnej kultúry
  • Inovovať výchovno- vzdelávací proces so zámerom tvorby a rozvíjania inkluzívnej kultúry
  • Prehlbovať kompetencie týkajúce sa prace s deťmi so špeciálnymi potrebami
  • Poznať a vedieť využiť v praxi metódy, prostriedky a formy inkluzívneho vzdelávania
  • Poznať evalvačné, autoevalvačné kritéria inkluzívneho vzdelávania
  • Dokázať sebakriticky ohodnotiť vlastný prístup a postupy , získané vedomosti v inkluzínom vzdelávaní a ich realizovanie v praxi
  • Dokázať navrhnúť aktivity podporujúce inkluzívne vzdelávanie

Špecifické ciele

Dokázať sebereflexívne zistiť svoje postoje k inkluzívnemu vzdelávaniu a zistiť svoje možnosti progresu v danej téme v vzhľadom k vlastnému sebarozvoju

Tematické celky obsahu vzdelávania (ciele, obsah)

Tematický celok

Rozsah (h)

Pojem inkluzívne vzdelávanie v porovnaní s inými pojmami ako integrácia, segregácia, vylúčenie

0,5

Bariéry a výhody inkluzívneho vzdelávania

0,5

Základné znaky inkluzívnej triedy a školy

2

Komplexná starostlivosť o celostný a špeciálny rozvoj dieťaťa so špeciálnymi- výchovno- vzdel. potrebami

0,5

Aktivity vzájomnej spolupráce v inkluzívnej materskej škole

0.5

Inkluzívna edukácia

  • Individualizácia v edukácií
  • Princípy inkluzívnej edukácie
  • Ciele inkluzívnej edukácie
  • Proces Inkluzívnej edukácie
  • Didaktické formy v inkluzívnej edukácii

5

Model tvorby inkluzívne zameraného školského vzdelávacieho programu

4

Evalvačné a autoevalvačné kritéria, indikátory a nástroje inkluzívneho predprimárneho vzdelávania

2

Metodika podporujúca inkluzívne vzdelávanie

5

Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania

profesijné kompetencie v oblasti Dieťa

  • Identifikovať vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa (akceptuje individualitu každého dieťaťa bez predsudkov a stereotypov)
  • Učiteľ vie ovplyvňovať personálny rozvoj dieťaťa ( dokáže vybrať a používať vhodné metódy a stratégie podľa individuálnych potrieb dieťaťa- tvoriť projekt personálneho rozvoja
  • Učiteľ vie rozvíjať sociálne zručnosti a postoje dieťaťa ( vyberá vhodné metódy a stratégie sociálneho rozvoja dieťaťa)
  • Komunikačné (Porozumieť a interpretovať myšlienky, informácie v ústnej a písomnej podobe, zapojiť sa do vzdelávacej, pracovnej komunikácie, Uplatňovať individuálne i skupinové formy práce pri rozvíjaní komunikatívnych zručností detí.)

profesijné kompetencie v oblasti edukačný proces

  • Učiteľ vie vytvárať pozitívnu klímu školy, triedy ( efektívne komunikuje s deťmi, vytvára prostredie podnecujúce rozvoj osobnosti dieťaťa, Vypracováva a pozná pravidlá života v triede, sleduje ich dodržiavanie
  • Učiteľ vie tvoriť diferencované úlohy ( Podľa úrovne detí vyberá aktivity, vyhodnocuje vhodnosť, primeranosť a efektívnosť aktivít, identifikuje nadané deti, alebo deti zo znevýhodneného prostredia a prispôsobuje obsah vzdelávania

profesijné kompetencie v oblasti sebarozvoj učiteľa

  • Učiteľ zvyšuje svoju kvalifikáciu účasťou na ďalšom profesijnom vzdelávaní ( zúčastňuje sa vzdelávacích podujatí s cieľom zlepšovať výchovno- vzdelávací proces, reflektuje a priebežne vyhodnocuje úroveň svojich profesijných, osobnostných a etických kompetencií)
  • Morálne (Zamýšľať sa nad vlastnou osobnosťou na základe mravnej sebareflexie)
  • Kooperatívne(Spolupracovať s deťmi, rodičmi, kolegami, širšou verejnosťou, vedieť viesť vzájomnú spoluprácu)

Opatrenia na zabezpečenie kvality

Požiadavky na pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca pri zaradení na vzdelávanie

Samostatný pedagogický zamestnanec

Personálne zabezpečenie vzdelávania a požiadavky poskytovateľa na odbornosť personálneho zabezpečenia

Pedagogický zamestnanec s prvou atestáciou

Materiálne, technické a informačné zabezpečenie vzdelávania

Powerpointová prezentácia, prílohy, dokumenty, odborná literatúra, dotazníky, IKT – technika

Podmienky ukončenia vzdelávania

  • Účasť na vzdelávaní minimálne 90% z celkového rozsahu
  • Odovzdanie vypracovaných dotazníkov, ktoré sa vypĺňajú v čiastkových úlohách počas vzdelávania
  • Odovzdanie návrhov minimálne 3 aktivít podporujúcich inkluzívne vzdelávanie

Autor programu

Mgr. Veronika Maciková

Schválil

Mgr. Veronika Maciková, riaditeľka Materskej školy Okružná 63, 082 12 Okružná

Odtlačok pečiatky poskytovateľa a podpis štatutárneho zástupcu poskytovateľa


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky